Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

fredag 15 oktober 2010

Hej hopp allihop.

Bloggen blir lidande när jag inte har tid.

Nu är jag inne på 3:e veckan på praktiken. Idag skulle jag varit där 14:00-21:30 men med en dunderförkylning tyckte jag att det var bättre att stanna hemma och kurera mig istället för att smitta en hel avdelning gamla människor.

Innan vi gick ut på praktik fick vi en uppgift, att skriva ett arbete. Jag har skjutit på det länge nog, så i förrgår tog jag tag i det och gjorde arbetet färdigt. Jag hade redan kladd på allting, det skulle bara sammanställas och renskrivas. Nu är det i alla fall klart och kan lämnas in den 25:e.

Efter en hel veckas mensvärk som var ovanligt långdragen, fick jag då ont i halsen. Halsontet var inte det värsta, men jag vet med mig själv att när jag får den känslan i halsen så kommer det en förkylning.
Efter två dagars hostande och halsont, tänkte jag att det inte var en sån förkylning som jag brukar ha, kanske slapp jag förkylningen… Men så ska man aldrig tänka. Inatt kunde jag inte sova, jag svettades, jag frös, jag hade feber och vaknade dyngsur i sängen. Febern hade lagt sig men näsan har korkat igen och jag är allmänt trött och hängig.

Så nu tar jag det lugnt och försöker vila upp mig så att jag kan åka till praktiken imorgon. Imorgon är det delad tur, 7:30-13:30 & 16:30-20:30. Jag har bestämt mig för att åka dit i alla fall och sen se hur mycket jag orkar. Allt beroende på om febern håller sig borta. Jag vill inte jobba med feber, för då är man inte helt klar i huvudet.

 

Den 12 november får vi besök, det ska bli jätteroligt. :)

Namnlöst-2

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)