Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

söndag 17 april 2011

Idag var jag och gubben i Krokås, vi gick ut i skogen och grillade korv. Letade pinnar på vägen dit och grillade sen korven med pinnar. Var en hel drös med folk, Malin, hennes tre syskon med respektive och Malins systerdotter, Malins föräldrar och jag och gubben. 12 personer som grillade korv, skrattade och hade roligt. Det var roligt att träffa Malins lillasyster som jag inte sett sen, ja jag vet inte, det var i alla fall väldigt längesen…

Imorgon är det praktik igen, jag har precis tvättat mina arbetskläder, så som man inte får, alltså hemma. Men vem vill tvätta dom i samma maskin som de äldres kläder där det finns både det ena och det andra som fastnar i maskinen. Uärk.

Trevlig handledare har jag fått med, så de fem veckor som är kvar kommer flyta på bra. Kommer faktiskt sakna skolan sen. Men får väl förhoppningsvis en massa jobb sen. :)

Tagit en dusch med eftersom man luktar så väldans gott när man varit ute och grillat. :P Innan jag duschade passade jag på att byta rent i sängen med, så det ska bli underbart att krypa ner sen.

 

Denna bjuder jag på.

P4170541

 

Vi gick upp för att få lite bättre utsikt och när jag vände mig om för att se var gubben var så snubblade jag, och sa “Ja, här kan man ju också sitta” :P

 

Ha det så gott så hörs vi när vi hörs.

1 kommentar:

Malin sa...

Tyckte du gjorde en vacker landning min käre Watson. :)
/Din Sherlock.

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)