Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

torsdag 26 januari 2012

Usch och tvi.. Jag sitter och räknar på det här med deltidsdagar från a-kassan.. Jag kan inte påstå att jag blir något klokare av det ändå, mer än att det inte kommer löna sig att jobba.. Vilket är för jävligt..
Nu har jag precis pratat med en tjej på vikarieexpeditionen, hon förklarade att de inte har någon bra lösning på detta problemet, men att de skrev upp att jag har a-kassa och att jag behöver minst 18-20 timmar i veckan.

Nästa vecka ska jag jobba måndag, tisdag och torsdag. Totalt blir det 17 timmar. Jag vet inte hur många av mina 75 deltidsdagar som försvinner då, men jag tror det är 2,5 dagar. Ska det hålla på så, så försvinner mina dagar snabbt.

Jag har lite panik över detta, känner mej stressad och nästan lite deprimerad över att behöva tänka på det här. Jag vill ju kunna jobba när det finns möjlighet, men jag vill ju inte heller riskera att deltidsdagarna försvinner så att jag helt plötsligt står där, och måste vara arbetslös för att det ska gå ihop.

Jävla alliansen, vad skulle detta vara bra för?!

Jag vet att ni vill få bort deltidsarbetet, för att alla ska få möjlighet att arbeta heltid. Men det finns ju för fan inga jobb! Vad ska man göra då?! Nej, då lönar det sej helt plötsligt att vara arbetslös…
Men var det inte att arbete ska löna sig som ni ville få ut?!

Lär er att se verkligheten för fan! Istället för att sitta där på era jävla stolar och inkassera era (alldeles för) höga löner.

1 kommentar:

Maria sa...

Har alliansen gjort Något bra? Svårt att tro det dock.. tyvärr

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)