Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

måndag 1 mars 2010

Jag kanske ska ringa veterinären ganska snart, för de brukar ha fullt upp. Jag vet ju att Plutt inte kan kastreras än, men jag vet ju att tiden går fort, och jag läste att mellan 6-12 månader så blir de könsmogna. Plutt är snart 5 månader. Man ska väl göra det så fort som möjligt? Så att de inte börjar skvätta och så, för då kan ju det beteendet sitta i även efter kastreringen. Undrar vad det kostar hos den veterinären jag brukar gå till?

Idag har vi då haft vårt hemska prov. Vi fick ett kompendie med oss hem innan lovet, i det fanns det 18 (skulle vara 20) funktionshinder. Man skulle välja ut 6 funktionshinder som man skulle läsa på och efter lovet skulle vi då ha ett prov på det. Jag trodde aldrig att det skulle gå att plugga in så mycket på en och samma gång. Men när jag började skriva så gick det ändå ganska bra. När jag lämnade in mitt prov så hade jag en ganska bra känsla. Visserligen glömde jag lite på demens, ADHD och dyslexi. Jag glömde helt och hållet vad diskussionsdelen på tvångstankar handlade om, så jag skrev inget om det. Jag satt med häftet framför mig och var såååå sugen på att “fuska” bara för att kolla vad det handlade om. Men det gjorde jag inte *stolt*.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe innan det kallnar, för sen får jag köra till Norje (Sweden Rock Shop) för att hämta hem gubben.

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)