Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

måndag 1 december 2008

Nu har jag precis tittat på reprisen av Insider. Jag
älskar detta program som vågar ta tag i saker som ingen annan vågar prata om.

Jag har ju förstått att vi lever i en sjuk värld, men nu har det gått så långt att en lärare blir uppsagd på grund av att han bloggar och har egna åsikter. Jag förstår
inte vad som är problemet egentligen. Enligt en av våra fyra grundlagar så har alla människor yttrandefrihet, men det gäller tydligen inte om man är lärare.

En annan lärare blev uppsagd för att han på sin fritid spelar hårdrock. Rektorn på skolan hade uppmärksammat att låtarna handlar om bland annat självmord. Rektorn själv spelar Jazz på sin fritid. Enligt en jazzforskare så handlar jazzen om prostitution, narkotika, sprit och våld. Borde då inte rektorn också avgå? Rektorns svar till detta var att barnen inte lyssnade på ett par gamla gubbar som spelade amatörmusik. Men vem har sagt att barnen lyssnar på hårdrock? Alla gillar inte hårdrock, eller förlåt, nu glömde jag ju att dra alla över en kam. Det är ju tydligen det man ska göra.

Mina fritidssysslor är inte min arbetsgivares bekymmer. Inget som de behöver oroa sina små hjärnor med. Just nu är jag bara så irreterad på hur människor är funtade. Bara för att man sitter i kommunen så har man inte rätt att bedriva häxjakt på oskyldiga människor bara för att man har lust med det.

1 kommentar:

♥ Fyra årstider sa...

Grattis du har vunnit på min julblogg. Maila mig din adress kommer presenterna på posten.
Kram Lotta

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)