Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

lördag 13 december 2008

På måndag börjar gubben praktik i Norje. Hoppas han kommer tycka att det är kul, det kunde ju leda till ett vikariat på sex månader och efter det kanske till och med en tillsvidare tjänst på heltid. Men inget är som sagt säkert än utan det får framtiden visa. Men visst kunde det vara kul.

Nu är det sovdags, om det går att sova vill säga. Jag var i lägenheten ovanför klockan 01:48 och sa till att de kunde vara tysta. Det är de som renoverar lägenheten. Lägenheten skulle vara klar idag för att nya hyresgästen skulle flytta in men de har inte varit här på flera dagar, så nu har de väl bråttom, men de får ju inte hålla på så länge för det. Men han ville knappt lyssna på mig när jag var uppe, han gick och stängde av radion för att han trodde att det var det som lät trots att jag sa att det inte var det. Det dunsar i golvet, precis som om han tappar saker. Klockan är nu 02:30 och det låter fortfarande ibland. Imorgon ska jag ringa hyresvärden och säga till honom. Det gjorde jag sist och då blev han som renoverar sur för att jag inte sa till honom först. Men nu gjorde jag ju det och han ville ju inte lyssna på det.

Godnatt nu alla!

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)