Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

onsdag 27 maj 2009


Jag behöver gå till tandläkaren igen. Förra året drog jag ut en visdomstand som började jävlas och nu börjar det igen på andra sidan. Fast denna gången tror jag att jag behöver dra ut två stycken. Men varför ska det vara så dyrt att gå till tandläkaren? Känner att vi knappt har råd med det. Jag trodde vi levde i en värld där alla ska ha råd att sköta om sig själva men det gäller tydligen inte tänderna. Jag tycker att det skulle vara som det är med sjukvården, att man betalar en summa när man kommer in och sedan görs det som är nödvändigt med tänderna. Om man sen vill göra saker som inte behövs, av till exempel kosmetiska skäl, så får man självklart betala det själv. Tillbaka till mina tänder. Jag har bara fått tre visdomständer, men den nedre har inte gått sönder som den övre, men den gör ont för att tandköttet vill liksom inte släppa och det känns som om det är inflammerat. Inte alls roligt. Jag är vaken vid denna tiden eftersom jag inte kunde sova, jag har tagit en värktablett och det har släppt lite nu.

Kanske ska vara så gullig att jag sätter på en kanna kaffe och gör några smörgåsar till min älskling som ska upp om några timmar.

Mr-Tooth

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)