Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

tisdag 25 augusti 2009

Ja, jag tycker det är äckligt med bedövning. Idag kom jag in till tandläkaren, och hon tyckte att vi kunde dra ut tanden på en gång. Jag fick två bedövningssprutor, en på insidan av tanden och en på utsidan. Det var inte alls lika obehagligt som sist. Men när hon sen satte sin makapär i tanden så gjorde det j*vligt ont. Så hon trodde att jag skulle få för ont om hon skulle dra ut den. Hon fyllde istället tanden med nån sorts bedövning som sitter i max två veckor, så sen ringer de mig om en ny tid då jag ska dra ut eländet. Hon sa att med den här bedövningen så kommer det inte göra så ont då.
Mycket trevlig tandläkare! Dit ska jag nog gå igen.

Hade för mig att jag skulle få pengar idag men det fick jag inte, så jag fick säga till tandläkaren att jag kan komma in på torsdag och betala, men när hon i luckan skulle säga hur mycket jag då blev skyldig så var det bara 80 kronor, efter att de dragit 600 kronor i tandvårdsbidrag. Så det hade jag ju råd att betala idag. Så då får jag betala resten nästa gång.

Har världens gulligaste grann-tant. Hon har hängt ut min tvätt och slängt in en maskin som jag hade sorterat. Hon visste att jag hade ont och behövde vila. Är hon inte söt så säg.

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)