Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

fredag 17 september 2010

Idag skulle jag åka med klassen till Danmark och Christiania. Efter Christiania skulle vi ut på ströget och shoppa. Jag bestämde mig för att åka med trots att jag inte var så sugen. Jag ville gärna med in på Christiania och se hur det ser ut nuförtiden, men sen hade jag tänkt gå till Hovedbanegård och åka med tåget hem till Sölvesborg. Jag var inte alls så sugen på att springa runt på ströget i ca 5 timmar.

Men idag åkte jag hem till mamma för att lämna av Skorpan. Jag hörde på vägen ett lite lustigt ljud, ett tyst ljud, jag vet att min bensinpump låter en hel del så jag tänkte att det var väl kanske den som lät. Precis innan jag skulle svänga in till mamma och pappas hus så hörde jag ett konstigt ljud, det lät inte alls friskt. Jag svängde in, parkerade och fick för mig att titta under bilen. Där var det vatten, jag trodde att kylaren hade gått sönder, men bilen hann ju inte bli varm så jag hoppades att toppen hade klarat sig. Jag ringde vår lärare och förklarade hur det låg till, att jag inte kunde ta mig till skolan, där bussen skulle plocka upp oss. Sen ringde jag pappa, för rådgivning. Men tyvärr kunde han inte lista ut vad felet var. Sen ringde jag gubben, han fick ju hämta mig, för det blåste kallt och jag ville inte gå de 3 km som det är hem. Gubben slog ett öga på bilen och vad vi kom fram till var att det troligtvis var vattenpumpen som hade gått sönder. Jag ringde pappa igen och förklarade vilken del det rann vatten ur och han höll med om att det nog var vattenpumpen. Så då började jag planera att köra till skroten och införskaffa en vattenpump, men eftersom pappa precis har köpt en gammal motor som han tagit nån del på så kollade vi på den utifall det satt någon vattenpump på den, och det gjorde det. Så ikväll eller till helgen blir det att byta vattenpump…

Jag vet en annan gång när vi hade problem med bilarna, så fick jag en massa kommentarer om att det var bättre att köpa en annan bil, som fungerar.
Då vill jag bara poängtera att, jag inte är gjord av pengar, och jag trivs med bilen jag har. Jag vill inte ha något annat än Volvo 740.

Här kommer en passande video. Tack Malin! :P

Namnlöst-2

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)