Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

söndag 31 januari 2010

Igår när vi skulle åka hem till mamma och pappa för att äta spagetti och köttfärssås så kom vi inte så långt. Rätt var det var så la bilen av, bara sådär, ingen förvarning, den bara dog. Varken jag eller gubben hade med oss mobiltelefon så jag fick gå in till närmaste huset för att låna en telefon. Jag ringde pappa så han fick komma och bogsera hem oss till dom. Jag trodde att det var generatorn som la av, för jag trodde att bilen dog då. Men när pappa kom och vi provade att starta den så sa han att det var kamremmen som nog hade gått av.

Så idag har vi varit i garaget och fixat med bilen. Det var inte alls roligt kan jag lova. Kallt och jävligt. I morse när vi vaknade hemma hos mamma och pappa så var det –17 ute och bara 15 inne i huset… Brrrr

Fryser_jpg

1 kommentar:

Carina sa...

Klart att bilen ska gå sönder när det är kallt.Hoppas du fått dina pengar nu.Kram

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)