Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

tisdag 19 januari 2010

Idag hade vi svenska igen, jag insåg att jag hade gjort klart halva läroboken och alla sex författarna som egentligen inte skulle vara klara förens i slutet av terminen. Men det känns skönt att ha det avklarat så man inte samlar allt på hög.

Vi hade även rättstavning idag, först 15 ord som jag hade ett fel på och sen 15 ord till som jag hade två fel på. Undrar om jag kommer ihåg vilka ord det var jag hade fel på, det var, broschyr, fascinerande och kollision. Jag stavade dem så här, brochyr, faschinerande och kollission.

Jag lovade ju att blogga mer men jag har inte haft tid helt enkelt. Jag har fullt upp med att vara plugghäst… ;)

I fredags insåg jag att CSN inte hade fattat ett beslut ännu och frågade en på skolan vad jag skulle göra. Hon sa att jag var tvungen att be om en studieförsäkran, så jag mailade CSN men fick inget svar. Men igår så sa jag till henne igen att jag inte fått nåt svar så hon ringde till CSN åt mig, där de sa att de hade bett mig om kompletterande uppgifter, men efter ett tag i telefonen så insåg handläggaren på CSN att de visst hade fått mina kompletterande uppgifter redan i november men att de hade “fastnat” i Lund. Nu skulle jag bara ringa och lämna en studieförsäkran, vilket jag gjorde, och imorgon börjar mina utbetalningar. Att det ska vara sånt krångel om allt och ingenting.

Imorgon kanske vi som inte ska ha engelska slutar en timme tidigare, men det kan vara så att jag och Malin stannar kvar ändå och gör lite uppgifter i svenska-boken.

Eftersom det blev diskussioner på rasten om hår och hur lång tid det tar att platta håret om man har tjockt hår, så kunde jag inte låta bli idag när vi hade duschat.

Nu ska jag gå och lägga mig, så ni får ha en underbar kväll/natt!

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)