Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

onsdag 8 september 2010

Ja nu var det ett tag sen jag skrev sist. Detta har hänt sedan sist.

* Jag har börjat sticka
* Vi har besökt släkten uppåt landet
* Gubbens bror gifte sig den 21 augusti
* Jag har börjat spela Minecraft
* Skolan har börjat igen
* Jag har fått VG i Vård och omsorg
* Jag har stuckit Madde i magen med en spruta.


* Lillebror har flyttat till lägenhet
* Jag och Malin har täljt i tallbark
* Jag och Malin har fikat ett par gånger.

 

Malin fyller år imorgon så jag ska se om jag kan hitta en fin liten present till henne. Kanske ska man passa på när man är i Kristianstad. På lördag ska vi på födelsekalas i Rosa huset! :) Mamma och pappa har lovat att passa Skorpan då.

Idag har vi varit lediga från skolan, eller egentligen har vi självstudier, men om man redan är klar med det så kan man ju bara ta det lugnt. Imorgon ska vi på studiebesök på röntgenavdelningen på CSK. Sen efter det är vi lediga. På fredag har vi också självstudier, som jag också är färdig med, så då blir det en till ledig dag. På måndag har vi självstudier från klockan 12.

Idag skulle jag städat, men jag hade verkligen ingen lust med det, har känt mig så seg idag. Jag dammade och diskade i alla fall, så imorgon får jag dammsuga och torka golv. Ska se om tvättstugan är ledig med så jag kan bädda rent i sängen och tvätta sängkläderna. Det blev inte tid till det när jag tvättade sist.

Nu letar jag stickmönster till en tröja som jag såg på tradera. Någon som har ett sådant mönster eller som kanske kan hjälpa mig med att göra ett eget mönster på en liknande tröja? Bara skriv en kommentar i så fall.

107781120_1

Bilden är lånad från en tradera-auktion.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kanske får beställa ett par raggsockor var till kaninerna :P
*hi hi*

/Sherlock

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)