Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

fredag 26 november 2010

Idag skulle jag och Skorpan göra en snögubbe, men när jag paltat på mig termobyxor och jacka och gått ut så inser jag att jag inte har några vantar. Det blir lite väl kallt om fingrarna om man ska göra en snögubbe utan vantar. Så Skorpan och jag har lekt en halvtimme i snön istället.

Skorpan älskar snö, hon äter den, rullar sig i den och gräver i den. Så det är vad hon har gjort idag. När jag la mig på ryggen i snön så skällde hon på mig så jag fick sätta mig på knä och då ville hon bara kela. :) Hon är för söt. Man kan inte tro att hon är 8 år när hon är ute i snön och leker. Nu fick hon lite mat och jag ska sätta mig med lite läxor.

Jag ska skriva om kulturen i Japan. Jag var hemma hos Malin igår, vi skulle plugga. Men som vanligt blev det mer kaffe än plugg. Men vi delade i alla fall upp arbetet. Malins pappa kom med lussebullar till oss innan han skulle till jobbet, det var gott som bara den. Tack Malins mamma för att du bakade så goda lussebullar. ;)

Igår kväll blev det stekt fläsk och bruna bönor och vita bönor till gubben. Idag blir det lasagnette.

Bara 21 dagar kvar tills skolan slutar.
Bara ca 23 dagar tills vi åker.
Bara 28 dagar kvar till julafton.


Bilden är lånad från http://www.skarvenaset.com
Skorpan är ju gul/vit, men lika snöig har hon varit idag.

Namnlöst-2

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)