Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

söndag 3 juli 2011

Så himla bra musik.. Det var en på min facebook som la upp ett klipp med The Beatles, och då kunde jag inte låta bli att gå in och lyssna igenom alla låtarna som jag älskar. Det måste vara Malins förtjänst att jag gillar dom så, hon spelade dom mycket när vi var yngre och satt på hennes rum och pluggade. Eller pluggade är väl att ta i lite väl, vi drack kaffe, fikade, läste tidningar och spelade in band… ;)

Undrar var mitt band är som Malin spelade in till mig, som jag sen körde hemma på rummet konstant… Få se om jag kommer ihåg ungefär vilka låtar som var med på bandet…

Help!
(Det var min absoluta favorit, så den minns jag väl att den var med)

Yesterday
(Min andra favorit!)

Eleanor Rigby
(Var en låt jag lärde mig att tycka om, först tyckte jag inte att den var så bra, men efter att ha lyssnat så insåg jag vilken bra låt det faktiskt är)

Here comes the sun

Let It Be

Yellow Submarine
(Den vet jag att den var med eftersom Malin tyckte så illa om den att hon var tvungen att gå ut medans hon spelade in den..) ;)

Nowhere Man
(En till av mina favoriter)

Twist and Shout
(Denna var med för jag minns att Malin berättade en rolig historia om hur inspelningen gick till. Finns samma historia här på Wiki)

Please Mr. Postman

Ticket To Ride

I Saw Her Standing There

Eight days a week

A Hard Days Night

I Want To Hold Your Hand
(Tror denna var med.)

 

Ja sen var det ju fler, men jag kommer inte ihåg alla… :)

Sen lite bilder till det med :D

John LennoncddGeorge HarrisonRingo Starr

beatles-bw-cp-1233567

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)