Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

torsdag 9 april 2009

Igår såg jag ett program på teven om Malin Berghagen när hon sökte sina rötter. Detta fick mig att vilja börja släktforska. Detta började jag med och hade ren tur att någon annan redan börjat forska i min släkt. Så på mammas sida är jag nu uppe i personer som är födda på 1600-talet. Men däremot på pappas sida har jag inte kommit längre än till pappas farmor. Så det blir till att fortsätta där. Men är rädd att jag måste åka till Danmark för att göra det. Får ta en tripp till sommaren till Langeland där pappas farbror med fru bor som antagligen har en hum om hur det står till. Även pappas kusin, har nog koll på hur släkten ser ut.

Nu försöker jag få kontakt med han som börjat forska i min släkt så att man kanske kan sammanfatta det hela lite. Han hade till exempel inte alla namnen på morfars syskon, vilket mamma har hjälpt mig att reda ut.

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)