Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

tisdag 21 april 2009

Nu ska jag snart bege mig ut i köket för att diska. Ska slå på en kanna kaffe också. Men först måste jag berätta om något hemskt vi var med om igår. Vi fick för oss att köra in till stan igår. Jag skulle ha cigaretter och så skulle vi tanka bilen. Sen så stod det en bil parkerad lite lustigt och vi tittade på den båda två och undrade varför den stod där. Sen stod det en kille en bit bort och viftade med sin mobil. Jag sa till gubben att låsa bilen, och så vevade vi bara ner rutan. Killen sa, kör lite försiktigt här framme för det har hänt en olycka. Jag undrade om de behövde hjälp men det sa han att de hade löst. Gubben rullade sakta iväg, då tyckte vi att vi såg en älg vi vägkanten, men efter ett par sekunder så såg jag att det var en häst. När vi nästan hade passerat hela olycksplatsen såg jag en tjej som jag känner så jag sa till gubben att stanna. Det var denna tjej som jag känner som hade kört på hästen, hon var chockad och visste knappt vad som hänt. När hon kom i mörkret så kom det en häst utspringandes på vägen. Hon bromsade och lyckades väja, men då kom det en andra häst som hon krockade med. Hela framrutan och huven på bilen fick åt fanders. Hästen verkade ha dött direkt.

Vi erbjöd oss att bogsera hem deras bil, för jag vet hur dyrt det är med bärgning när man inte har en sån försäkring som vi har skaffat oss.

Jag tänkte bara på vilken tur hon hade som klarade sig helt oskadd, ambulansen tog med sig henne in till sjukhuset i alla fall, eftersom de vill vara säkra på att inget har gått sönder inuti kroppen.

Idag ringde en av dem som var med på platsen som lånade vår reflexväst, han ville veta hur det hade gått med tjejen som var med i olyckan. Det var ju deras hästar som hade slitit sig och sprungit ut på vägen.

Nu har vi gjort vår goda gärning! Det känns skönt att hjälpa andra, när de behöver hjälp.

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)