Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

tisdag 23 november 2010

Denna veckan har jag inte haft någon som helst lust till mina läxor. Vi fick två arbete i “människan socialt och kulturellt” ett som var en individuell uppgift, den är jag klar med. Sen fick vi en gruppuppgift, som jag och Malin ska göra tillsammans och den har vi inte ens börjat på. Sen fick vi två uppgifter i “Social omsorg” även där en individuell uppgift som jag redan har lämnat in, och en gruppuppgift som jag sitter med just nu, jag har ingen motivation överhuvudtaget. Vi ska skriva om Aspergers syndrom, i olika tider i livet, jag ska skriva om tonåren men jag hittar inte den informationen jag vill ha. Vi var från början tre i vår grupp, men blev fyra eftersom det finns vissa i klassen som aldrig är där. Lite dålig stil tycker jag det är mot alla andra.

Sen har vi en lärare som är dryg med, när vi läste ett ämne med honom så gick han igenom vad som skulle vara på provet, hälften av klassen var inte där som vanligt. Lektionen efter skulle vi göra nåt annat, men eftersom det var fler på plats då, så gick han igenom samma sak igen, med motiveringen att det var synd om dom som inte hade varit där förra lektionen. Missar man något får man ju skylla sig själv, då får man ju be någon om anteckningar eller be läraren om anteckningar på det han gått igenom.

Men det är inte bara det, det finns mycket orättvisa i vår klass. Man stör sig på sånt faktiskt. En tjej missade ett prov, efter några veckor när de inte hade lyckats få in ett datum när hon skulle göra provet så säger läraren till henne att hon behöver inte göra provet eftersom hon hade haft så bra närvaro (?), trots att det finns endel andra som aldrig missat en lektion.

I en kurs hade vi ett stort grupparbete vid kursens slut, tror att dom flesta valde att vara två och två, jag och Malin la ner en jävla massa tid på det arbetet, men det var två tjejer i klassen som valde att inte göra det arbetet, de tyckte inte att de hade tid att göra det, vi hade ju så många andra uppgifter. Alla i vår klass fick VG (utom Malin som fick MVG!) i den kursen. Även dom tjejerna som hade valt att inte göra arbetet.

Idag var det pasta carbonara i skolan och det var hur gott som helst. Imorgon funderar jag på att ha mackor eller nåt sånt med mig, för det är fisk. Det är halstrad gös, jag har ätit det innan på skolan och jag kan lova att det inte var någon höjdare.

Nu ska jag väcka gubben som ville vila en stund efter jobbet, jag var astrött när jag kom hem från skolan, men satte igång och greja här hemma så jag har kommit över tröttheten. Vi ska ta en dusch nu, sen ska jag sitta en stund med min del av grupparbetet och sen blir det Desperate Housewives för hela slanten! :) Funderar på att slänga upp en adventsljusstake i köket ikväll, det är så himla mysigt. Sen blir det nog saffransglögg! :D

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)