Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

lördag 6 november 2010

Ja snart är jag färdig med städandet! Bara sovrummet kvar, där ska jag torka golven, sen är det färdigt för denna gången.
Känns skönt att städa denna helgen, för nästa helg kommer gubbens pappa och bror på besök. Det ska bli så roligt. Vi brukar träffas vid jul eller nyår, men i somras var det ju bröllop i Kumla så då sågs vi ju med.
Dom kommer på lördagen och gubbens pappa åker hem på söndagen men hans lillebror stannar nog kvar ett tag efter det. Kanske han stannar tills vi åker upp runt den 18-19 december, det får vi se.

Idag har jag haft mensvärk igen. Jag börjar tröttna på det, häromnatten fick jag så ont att jag kräktes. Jag brukar ha så ont så jag mår illa, men det kommer liksom inget, men denna gången kom det. Att kräkas är något av det jävligaste jag vet. Jag håller liksom tillbaka och får panik. Men denna gången hann jag inte ens reagera, det bara kom. Usch och tvi. Kanske inget roligt att läsa om, men men, det är ju min blogg.

Vi ska hälsa på underbara Marie med nån dag. Ska prova henne furminator. Sen ska vi kolla på Paranormal Activity. Marie hade kollat på den innan (fuskis), men hon sa att den var fruktansvärt läskig. Men jag vill se den ändå, fastän att jag redan är mörkrädd och livrädd för att någon ska komma och hoppa på mig när jag är i tvättstugan. Men jag ska göra en deal med Marie. När det är som allra värst ska hon säga till, så att jag vet när jag kan blunda… :P

Jag är klar med arbetet som vi fick nu under lovet, om cancer. Jag skrev om prostatacancer. Men jag vet inte hur jag ska redovisa det. Tror det blir powerpoint, för då tittar klassen inte på mig när jag redovisar, utan på powerpointen. :) Men jag vill helst inte redovisa. Blir nervös bara jag tänker på det. Men men, det får bli som det blir.

Skulle hälsat på min söta Malin med nu när vi hade lov. Men så blev det inte. Vi får ta igen det sen. På måndag ses vi ju igen i skolan.
Jag ska försöka hitta en fin liten julklapp till henne med. Vi måste ju ge varandra, för risken finns ju att tomten faktiskt har fått reda på våra spydiga kommentarer och då får vi ju inga julklappar. Men jag har inte sett några nissar, så jag borde klara mig. :P Ha ha.

Nu skulle jag egentligen behöva åka och handla. Men insåg ju att det är röd dag idag så det är ju inte säkert att det är öppet. Men får väl åka in och kolla. Någonstans borde det ju vara öppet.

Namnlöst-2

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)