Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

torsdag 17 februari 2011

Ja idag hade vi en kort dag i skolan. Tur var väl det egentligen. Vi hade vår första lektion i arbetsmiljö och vi fick den läraren som jag helst av allt inte vill ha. Egentligen var det sagt att vi skulle ha den nya läraren, men tydligen skulle de dela på det och ha olika bitar. Han som vi fick nu är så jävla flummig och man lär sig inte ett smack. Men nu är jag ledig i 12 dagar i sträck. :) Det ska bli skönt.

Vi har inte hunnit handla ännu, men mamma och pappa kommer snart och lämnar Skorpan, sen ska jag och Skorpan åka in och handla innan vi hämtar gubben från jobbet. Jag ska handla lite saker till bakning. Jag har nämligen tänkt att baka lite nu när jag ändå är hemma några dagar. Men än så länge vet jag bara en sak som jag vill baka och det är kladdmuffins.

kladdmuffins

Får väl sätta mig och hitta något mer recept på något att baka. Gubben tycker ju inte om choklad så jag får väl göra något utan choklad till honom. :)

Nu kom Skorpan! Så nu får jag väl hälsa på henne och mysa lite innan vi ska åka till stan.

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)