Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

onsdag 16 februari 2011

Nu sitter jag här med mitt morgonkaffe. Det finns inget hemma i kylskåpet nu heller för vi var aldrig iväg och handlade igår. Men det fanns ägg i alla fall, så jag kokte tre ägg som frukost, det borde ju räcka, jag menar, då borde jag ha fått i mig det jag behöver.

Har i flera dagar klagat till gubben att jag fryser. Jag trodde att det hade med graviditeten att göra, att det var några hormoner som spökade. Men igår när det blåste som det gjorde såg jag hur gardinen fladdrade, men fönsterna har ju varit dåliga länge. Jag hittade en digital termometer som tydligen bara saknade batterier. Då visade den 16,6 grader. Det är ju bara för kallt. Sen när vi skulle gå och lägga oss så märkte jag att elementet på toaletten var kallt, det är det enda elementet som brukar vara skållhett. Vi gick runt och kände på alla elementen och de var kalla allihop.

Hyresvärden ska komma idag, så han ska få höra ett och annat. I morse när jag klev upp så visade termometern i köket 14,6 grader. :( Nu ar den stigit till 15,6 grader. Men fy fan vad kallt det är… Ska nog hälla i mig en kopp kaffe till…

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)