Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

onsdag 2 mars 2011

Idag kom rektorn till vår klass. Han ville diskutera det här med betygen. Jag hade sån huvudvärk så jag vet inte om jag fick rätt på allting.

Som det ser ut nu så får vi inga riktiga betyg. Känns lite trist faktiskt, nu när man jobbat på att få VG och MVG i alla kurser. Jag har aldrig någonsin fått ett MVG i någon kurs och nu har jag jobbat ihop det på nästan alla kurserna. Vi kommer få ett intyg på att vi läst omvårdnadskursen på valjevikens folkhögskola. Sen är det delade meningar om vad detta intyget betyder. Många har hört från andra att man inte kan söka jobb någon annanstans än i Sölvesborg med det intyget, då måste man validera sina betyg. En i klassen hade hört i Bromölla där hon praktiserade att i Bromölla får man inte ett fast jobb med det intyget. Det känns ju inte så roligt, jag vill ju kunna jobba i vilken kommun som helst. Jag har ju inte direkt planerat att bo kvar i Sölvesborg hela mitt liv. Sen vet man ju aldrig vad som händer, kanske vi flyttar uppåt landet, det är ju inte helt omöjligt. Men som sagt, var jag än bor så vill jag ju kunna jobba inom vården.

Visst, jag kan åka ner till valjeviken när vi slutat och validera mina betyg, men hade det inte bara varit enklare om vi fick fullständiga betyg när vi slutar. Vi har ju trots allt tagit studielån, och då vill man ju inte bara kasta dom pengarna i sjön. Jag vill ju få ut något av det helt enkelt.

Problemet ligger tydligen hos kommunen, hos Helene Björklund (S). De vill inte ge några betyg till oss eftersom det finns gymnasieskolor med omvårdnadsutbildning. Rektorn på skolan hade bjudit in Helene för att komma till vår klass och själv berätta varför vi inte får några riktiga betyg, men hon hade tackat nej. Troligtvis vågar hon sig inte dit… Vi är ju så fruktansvärt farliga… *suck* Politiker säger jag… Innan valet gick det utmärkt att komma till skolan och vara supertrevliga, men när de sedan fick sitta kvar i kommunfullmäktige så struntar de i oss vanliga människor, då behövs vi inte längre…

Märks det att jag är småtrött, har huvudvärk och är allmänt grinig idag?! Men tycker ändå det är skit……

disk_80039151

Bilden är lånad från http://www.radikalen.com/

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)