Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

onsdag 16 mars 2011

Ja nu är vi på gång igen, med skolan. Vi har fått läxa tills imorgon, jag har inte ens kikat på det, men kan inte tänka mig att det är så svårt.

Igår fick vi tillbaka lite arbeten som vi gjort.

Jag skrev ett arbete i rehabilitering om MS och rehabiliteringen när man drabbas av MS. På det fick jag VG och en beskrivning som löd:
“Ditt arbete innehåller en bra personbeskrivning. Bakgrund orsak och rehabiliteringen för Mira beskriver du kort och bra. Du har fått med det viktigaste kring uppgiftens delar. I din diskussion reflekterar du lite kring rehabilitering och även kring de svårigheter som kan finnas när det gäller samverkan, intressant! Bra arbete!”

Sen skrev i ett arbete i socialpsykiatri, och då skrev jag om schizofreni, jag fick betyget MVG på beskrivning av sjukdomen/symtom och behandling, MVG på psykiska funktionshinder och MVG på förhållningssätt/kommunikation/bemötande, och en beskrivning som löd:
”Blev så glad när jag läste ditt arbete. Du kombinerar teori med egna tankar och reflektioner. Ett arbete med fallbeskrivning blir också extra intressant att läsa och gör att sjukdomen får ett ansikte.”

Sen hade vi tittat på två filmer som vi skulle skriva om, det var filmerna “Elling” och “I rymden finns inga känslor” Beskrivningen av det jag skrivit löd:
Elling
”Du har verkligen förstått begreppet hospitalisering och det är ett typexempel på detta. Du beskriver också Franks hårdhet och att han kanske hade en tanke bakom detta. Själv hade du valt en långsammare utslussning med mer stöd. Jag tror själv också att det hade varit bättre.”
I rymden finns inga känslor
”Du ger en levande beskrivning av filmens karaktärer och tar också upp de typiska funktionshindren hos någon med aspergers syndrom. Du påpekar också att alla människor är olika även om man har samma diagnos. Detta är grunden i mötet med människor i vården. Du är en klok reflekterande människa!”

Kan inte annat än att känna mig lite stolt över dessa fina ord. Ibland måste man ju få skryta lite om sig själv. Tror inte detta är speciellt intressant för er andra att läsa, men jag behöver skryta… :P

Nu ska jag göra min läxa… Annars får man inga MVG… :P

1 kommentar:

Nilla sa...

Vad kul att läsa de här raderna, Du är jätteduktigt och naturligtvis får Du skryta, jag tänker också skryta med hur duktig du är min lilla sötnos:)<3

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)