Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

tisdag 27 september 2011

Jag blir så arg på arbetsförmedlingen. Jag ringde till dom den 9/9, och fick en ny tid för att uppdatera handlingsplanen den 11/10. Idag fick jag ett brev i brevlådan om att hon hux flux hade ändrat det tills den 12/10. Jag hade ju önskat att hon hade ringt och frågat att det var okej, jag menar, man har ju ett liv också…
Nu är det ju så, att om man inte kan komma på utsatt tid, så meddelar de a-kassan (om man har en sån) och så blir man avregistrerad från arbetsförmedlingen. Men då borde de ju ta hänsyn till att hon har ändrat tiden, för man kan ju ha saker inplanerade…
Ja, ja, man kommer ingenstans med gnäll…

Nu kommer det roligare nyheter. Jag blev inringd att jobba i fredags, och har gjort det nu fredag, lördag och måndag. Jag måste erkänna att det känns bra att jobba lite igen, även om det är att sitta vak… Ska sitta imorgon med och på torsdag ska jag jobba i hemtjänsten i Olofström, där jag brukar sommarjobba… :D

En annan rolig sak är att en nära vän (skriver inte vilken, för jag tror fortfarande det är lite hemligt) är med barn! :D Verkligen jätteroligt! :)

Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon ska jag tvätta lite innan jag börjar jobba…

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)