Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

lördag 7 augusti 2010

Ja, då var det helg igen, äntligen måste jag faktiskt få lov att säga. Denna veckan har varit hur dryg som helst på jobbet. Varför vet jag inte, men det kan ju bero på att man inte fått vara ledig något under sommaren. Förra sommaren på samma jobb var inte alls så dryg, men då var jag ju arbetslös och gjorde inget varken för eller efter sommarjobbet. Nu kom man direkt från skolan till jobbet och kommer gå direkt till skolan när jobbet är slut. Det känns att man skulle behöva lite ledighet, men det blir man inte rik av… Visst var jag ledig under Sweden Rock, men då jobbade jag ju röven av mig i shopen.

Men men, jag får se det som så att det bara är två veckor kvar på jobbet nu, sen börjar skolan och där är det inte alls samma tempo. Visst, man ska upp tidigt, men inte lika tidigt, man går varje dag (nästan i alla fall), man får sluta tidigare vissa dagar, och så får jag ju träffa Malin varje dag :)

Snart ska vi resa uppåt, det är bröllop som står på schemat, gubbens storebror ska gifta sig och gubben ska vara best-man tillsammans med deras yngre bror. Jag har bett om att få vara ledig på fredagen, sista arbetsdagen så att vi inte behöver stressa upp på fredagskvällen, nu kan vi åka torsdagskväll och ta det lite lugnt på fredagen, eftersom bröllopet är på lördagen. Ska bli skoj att träffa alla igen.

Idag är det då lördag och jag och gubben pratade lite om att gå på bio, vi har ju två biobiljetter liggandes så då kan man ju passa på. Men eftersom det är SF-biobiljetter måste vi åka till Kristianstad, men det är ju skoj.

 

Nää om det skulle bli lite brunch här hemma nu.. :)
Tills imorgon ska jag nog köpa ägg och bacon så vi får en riktig frukost… ;)

 

Amor vincit omnia et nos cedamus amori

"Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken"

 

Sommarbild

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)