Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

söndag 8 augusti 2010

Det blev inte bio igår. Jag gick och vilade och klockan hann bli ganska mycket. Vi åkte in till stan för att ha något att äta, det slutade med att vi handlade en massa grillmat och åkte hem till mamma och pappa i hopp om att de inte hade ätit. Det hade de inte, så det blev grillning och lite alkohol, inte för mig dock, för någon ska ju köra bilen hem med.

Efter grillningen blev det Trivial Pursuit i reseformat, mamma vann som vanligt. Jag är inte alls förtjust i frågesport, men det beror på att jag inte är speciellt allmänbildad. Men sen var det ganska svåra frågor också.

Lillebror  fick hjälp av en kompis med att få igång sin bil. Till slut gick den igång men det var lite missljud, troligtvis kamremmen som lät. De har bytt topp, kamrem och grejat med bilen hela dagen. Jag hoppas verkligen han får igång den nu så att han kan ta sig till jobbet. Men som vi sa, vi löser det annars, vi löste det ju hela förra veckan så vi får försöka lösa det nu också. Man ställer ju upp! :)

Nej nu ska jag ta lite kaffe och bara ta det lugnt, vi kom hem skitsent igår så egentligen skulle man inte vara vaken nu, men med lite kaffe så går det bra ;)

 

Nihil impossibile est

"Inget är omöjligt"

Plutt sover på min datorväska :)

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)