Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

fredag 6 februari 2009

Jag skulle kunna göra en följetång av detta. Kanske skulle fundera på att göra det för det verkar inte som om dom har alla hönsen hemma. Idag kom arbetsgivarintyget, jag slet ivrigt upp det för att se om det nu äntligen var rätt. Allt såg ut att vara rätt, men ack så fel jag hade. Hon har ändrat slutdatumet på ett ställe men inte på ett annat. Så kan man ju inte ha det. Dessutom står det att jag hade en deltidstjänst på 20 %, det stämmer inte heller. Jag hade varken deltid eller heltid, jag hade varierande arbetstid. Annars blir det väl fel när jag skickar det till a-kassan. Men det är klart, om de skriver att jag hade en deltid på 20 % så får de ju betala ut lön för den tiden. :D Jag ska nog ta och sätta dit dom på ett eller annat sätt. Bara vänta ni….….….…

 

2 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att ALLA arbetsgivare ska ha så svårt med ett endaste litet jävla intyg... Jag fattar inte..
Jag fick bråka så för mitt intyg att de vägrar ringa mig längre trots att jag vet att de behöver vikarier, men min ringer de INTE.

De sa att de inte skriver arb.giv.intyg eller anst.bevis till timanställda, men min A-kassa krävde ju det... Som alla A-kassor gör..

Så, jag önskar dig Lycka till med att få ut detta papper...

Nettan sa...

Ja det är inte lätt med arbetsgivare som inte har koll på någonting.
Jag vet fler som sagt som du att arbetsgivaren säger att de inte skriver anställningsavtal eller arbetsgivarintyg, när dom i själva verket är tvingade enligt lag att skriva ut det. Är du med i något fackförbund så kan de hjälpa till.

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)