Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

tisdag 13 juni 2006
Oj oj oj vad skrämd jag blev i morse. Grannen ska tömma lägenheten ovanför oss för att han som bodde där innan har dött och hans släktingar verkar inte som om dom bryr sig. Så därför har han fått en container här utanför att slänga all skit i. Och det började dom med i morse och ni som har slängt tunga saker in en tom container vet hur mycket det låter. Det vaknade jag av imorse. Jag mitt nöt hade glömt att stänga balkongdörren så det ekade in i sovrummet.

Jag ska väl gå ut och hjälpa dom. För jag ska väl måla staket idag. Om hyresvärden har lämnat färg här när han ändå var här.

Imorgon är Mr MP ledig, så då sa jag till honom att vi skulle åka och bada. Fast jag vet inte om jag vill bada i havet riktigt än så det blir kanske att vi åker upp till sjön här där vi brukar vara på sommaren. Där är alltid varmt, och det är så bra för det är grusbotten och ganska långgrunt för att vara en sjö. Det enda som är synd är att det är så fruktansvärt många barnfamiljer med sina bortskämda skrikiga ungar. Jag tycker om barn och så, men jag avskyr när dom är bortskämda. De gapar och skriker om glass och allt vad det är. *isch*

Nää nu ska jag dricka kaffe (igen). Ta väl hand om er.

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)