Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

torsdag 11 oktober 2007
Idag sitter jag på CH igen. Det var ett tag sen nu. Men det känns inte bra. Jag vill verkligen inte jobba med det. Har ju testat att sitta på fram nu ett tag och det är ju så underbart så det sitter jag gärna på lite till. Vi ska jobba på söndag och då hoppas jag att jag får sitta på fram så att jag kan få lite provision.
Om "bossen" jobbar på söndag så hoppas jag att jag får ett erbjudande om tillsvidare anställning för nu har jag jobbat ihop mina timmar till det. Men antagligen är alla så stressade på söndag så jag får vänta tills på måndag. Men men det gör mig ingenting. Jag hade ju ändå tänkt att tacka ja till en tillsvidare anställning. Men det menas ju inte att jag måste jobba här i all evighet. För det vill jag verkligen inte.

Jag var inne och läste Magnus Ugglas blogg igår. Han är helt underbar. Han skriver precis som vilken bloggare som helst. Innan man var inne och läste så trodde jag mest att det skulle vara en massa reklam om hans plattor och så. Men så var det inte.

Vi trivs inte bra här på jobbet någon utav oss. Men eftersom man inte har något annat så får man ju stå ut. Ska gå in på arbetsförmedlingen och kolla om det finns några jobb som personlig assistent som jag kan söka. Men man får inte hoppas för mycket. Jag undrar bara hur lång uppsägningstid man har härifrån. Men man kan väl räkna med en månad för det är väl det vanligaste. Även om man söker jobb så kan man väl säga att man har en uppsägningstid på en månad, det borde de ju förstår, arbetsgivaren alltså.

Jag vill egentligen plugga lite, skulle kunna tänka mig att jobba med ekonomi precis som min mamma. Räkna löner och så där. Det verkar vara ett roligt jobb. Jag vill sitta på ett kontor och sköta mig själv. Jag gillar att vara själv, jag gillar egentligen inte att jobba i grupp. Men som tur är, är vi en härlig grupp här på CH.

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)