Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

tisdag 23 oktober 2007
Nu har jag lagt upp några dikter om mina älskade djur! Gillar du mina dikter så finns jag även på haket där jag heter NETT4N. Ska ta och lägga ut lite dikter här också så småningom.


••• Skorpan •••
att vakna upp på morgonen
med henne brevid mig
fina ögon som tittar på mig
som nästan avgudar mig
som ser mig för den jag är
oavsett vad jag gör
som önskar jag förstår
vad hon vill
utan att säga ett ord
det är kärlek mellan oss
människa och hund
det är sann kärlek
något du aldrig kommer förstå
om du inte upplevt det själv




••• Sally •••
jag har nästan glömt
hur liten du var
när du kom till oss
tänk att en mamma
inte vill ha sin dotter
hos sig
ingen bryr sig
hade du varit en människa
hade all brytt sig om dig
då hade du fått hjälp
din mamma hade fått hjälp
men nu
"det är ju bara en katt"
hur man kan tänka så
är för mig ofattbart




••• Rocky •••
ibland jag åt dig ryter
men jag håller ändå av dig
jag vet att du vill väl
jag vet att det är svårt
att lyssna när man ser så många saker
nya saker varje dag
klart man måste se
måste lukta
måste känna



••• Zlatan •••
den lilla katten
svart som natten
smyger runt och spinner
jag kelar med dig när jag hinner
jag hoppas att du förstår
att min kärlek till dig består





••• Shakira •••
du är söt som socker
dina fina ögon
så ledsna verkar vara
men jag vet
vet att du är glad
att du hamnat hos oss
du får kärlek varje dag



Foto och dikter av: Anette Hansen

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)