Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

tisdag 9 oktober 2007
Vi hade så mysigt igår, åt lasagnette och tittade på TV, jag sprang ett par vändor ner till tvättstugan. Jag hann tvätta tre-fyra maskiner. Men jag hann inte diska. Så det får jag ta och göra idag. Eller om jag flörtar lite extra med gubben så kanske han gör det medans jag tvättar och städar toaletten.
Mina katter älskar nämligen att skita ner där. Riva ner saker på golvet är tydligen det roligaste som finns. Jag förstår mig inte på dom. De kan vara bästa vänner en dag och andra dagar så går de runt och tittar argt på varandra. Fast jag tror att det är Sallys fel, hon är en riktig sur-kärring, men Zlatan gör det inte bättre. Han är kaxig och en riktig bråkstake. Shakira tror jag inte gör någon någonting. Hon bara sitter och tittar på de andra.

Sitter på jobbet nu, har precis kollat upp besiktningstider för våra "fin-bil". Den behöver besiktigas nu innan sista oktober. Sen kommer ju skatten också, det är dyrt med två bilar. Fast jag tror att det är bra att vi har den bilen, för den som vi kör nu är nog på väg att ramla sönder. Jag hatar den bilen. Den är värdelös.

Glömde föra över bilderna som jag tog igår till datorn, så därför har jag inte uppdaterat min bilddagbok. Men det kan jag ju göra när jag kommer hem. Jag har tagit så fina bilder på Skorpan, Rocky och Chippie. Försökte få en bild på, Kis dotter, Mitzie också men hon vägrade att vara med på bild. Hon kunde absolut inte sitta still.

Nu har de kunder på besök här på mitt jobb, så då ska man bete sig ordentligt och sitta på sin plats och se glad ut. Jag sitter här med mjukisbyxor och ser allmänt trött ut. Kanske inte den bästa bilden av mig. Men men det struntar jag i.

Jag måste förresten säga en sak, jag har ett konto på facebook, vilket är väldigt roligt. Tyvärr har jag inte hittat så många klasskamrater och så. Lite svårt att söka på dom också eftersom de flesta har helt vanliga "Svensson" namn. Men jag har i alla fall hittat några utav mina vänner. Jag är till och med kompis med Magnus Uggla. Skitroligt. Jag skickade en "friend-request" till honom och han tackade ja. Det trodde jag faktiskt inte. Men det är hur kul som helst.

Nää nu ska jag ta och jobba lite. Annars får jag nog inte vara kvar så länge.

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)