Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

fredag 12 december 2008

Äntligen fick lillebror sitt körkort. Så skönt. Men ikväll ska han inte köra. Han har sin dator här och han och gubben dricker cider. Jag tog mig nyss ett glas coca cola, även om det inte är bra för vikten så måste man unna sig lite gott ibland. Vi äter ju fortfarande inget smör och äter bara knäckebröd.

Idag var vi och handlade på Extra i Mjällby och vi tog med oss Ingalill eftersom hon inte har någon bil. Vi skulle köpa kattmaten som vi brukar köpa men det visade sig att de har slutat sälja den. Det enda stället jag vet som säljer den är ÖB i Kristianstad och dit åker man ju inte bara för att köpa kattmat.

Nettans och Christers önskelista

Dammsugare
Vår gamla låter mer än den städar. Bilden är på en rosa hello kitty dammsugare, en aning överdrivet kanske. Då kommer nog gubben aldrig mer att dammsuga här hemma. ;)
Nintendo Wii
Jag visste redan innan Maria kommenterade mitt viktnedgång inlägg att jag ville ha ett Wii. Jag har velat ha ett Wii sedan jag för första gången provade det hemma hos en jobbarkompis. Både jag och gubben sparar till ett sånt här, men det passar in här på vår önskelista.
Bärbar dator
Jag behöver verkligen en ny dator snart, så därför lägger jag in den på min önskelista.
Extern hårddisk Bärbar Extern hårddisk Passport Essential 320 Gb USB 2.0 rosa
Vad passar bättre till en ny dator än en ny hårddisk?
Rovio rovio.jpg
Detta är mest en rolig sak. Klicka på bilden för att läsa mer om Rovio - roboten du fjärrstyr via internet.

Vill ni sponsra med något så hör av er till mig, alla bidrag är välkomna!

Ni kan också gå in på gubbens blogg för att sponsra med ett sms som kostar 5 kr, eller sponsra med valfri summa genom att klicka på “Donate-knappen”.

"Många bäckar små gör en stor å"

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)