Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

onsdag 21 november 2007
Ja imorgon bär det av till arbetsförmedlingen eller som jag brukar säga "arbetsförnedringen". De får en att känna sig värdelös så fort man sätter sin fot där. Jag menar det är ju inte speciellt roligt att gå dit överhuvudtaget och när man väl är där så får man bara en massa dumma frågor. Jag har redan listat ut hur det kan låta imorgon.
- Jaha, vad gör du här?
- Jo jag skulle anmäla mig som arbetssökande eftersom de dragit in timmar på mitt jobb.
- Jaha, och då vill du söka andra jobb?
- Njae egentligen inte eftersom det bara är temporärt, och jag trivs på det jobbet. Om ett tag så vet jag att vi kommer att jobba heltid igen.
- Men du vet att du måste söka heltid?
- Ja det vet jag, men nu är det så att jag trivs på det jobbet som jag sa.
- Det spelar ingen roll, du måste söka heltid.
- Jo, vad har du att erbjuda då?
- De söker folk på McDonalds i Kiruna.
- Men jag bor ju i Blekinge, blir inte det lite långt att pendla?
- Men då får du flytta.
- Okej? Kan du erbjuda min sambo ett jobb där också då?
- Hur menar du då? (IQ Fiskmås)
- Ja, hade du tänkt dig att jag skulle träffa honom en gång i månaden?
- Det är inte mitt ansvar
- Okej, men det finns inga jobb här då?
- Jo men inte med den utbildningen du har.
- Kan ni inte utbilda mig då?
- Det har vi inga pengar till.
- Men om jag ska flytta så får jag flyttbidrag?
- Det stämmer! (Flinande gubbe)
- Och det har ni pengar till? Är det då inte billigare att utbilda mig?
- Det ligger inte på mitt bord!

Kan man bli galen eller? Egentligen vill jag int dit imorgon, men som sagt, vill jag ha pengar är det bara att pallra sig dit. Så att jag kan stämpla upp de dagar som vi nu tydlligen inte får jobba. Jävla ställe jag jobbar på.
Vi får inga tider. Förra veckan sa de att det skulle bli mer tider denna veckan. Idag har vi jobbat och inga mer tider blir det denna veckan, en dag nästa vecka och en dag veckan därpå får vi tider. Men det klarar vi oss inte på. Så därför ska jag skriva in mig så att jag får stämpla. Jag har ju jobbat ihop en ny period och gubben har kvar sin gamla period.

Återkommer imorgon med den riktiga monologen från arbetsförnedringen!!!

3 kommentar:

Anonym sa...

jävla fittor..

Nettan sa...

Jo jag vet. Inget liv verkar de ha. Bara lever för att jävlas. Men dom är ju glada, de har ju i alla fall ett jobb, inget jobb som jag skulle vilja ha dock.

Anonym sa...

Måste få tillägga att i kiruna finns det ingen och har aldrig funnits någon McDonalds.. =) De har bra koll på arbetsförmedlingen!

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)