Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

torsdag 22 november 2007
Nu har jag varit på det där hemska stället. Men har faktiskt inget att klaga på just nu. Fick en handläggare som jag inte haft innan. Är ju inte ungdom längre så jag slapp Åke Tråk i alla fall. Min nya handläggare verkade faktiskt vara väldigt schysst. Hon struntade i att ge mig vissa papper, onödigt tyckte hon. Sånt vill vi ser mer av.

Nu har jag skickat in till a-kassan också så vet dom att jag vill ha pengar. Får vi se hur lång tid detta tar denna gången.

Ringde till jobbet och bad dem skriva ut ett arbetsgivarintyg tills på måndag när vi jobbar. "Får se om vi hinner" fick jag till svar. Jävla idioter som jobbar där. Jag har lite kontakter med tidningsfolk så det blir kanske en bra story för dem, hur de behandlar oss på det stället. Det kan de behöva. De vet inte hur man ska behandla folk.

Tror att jag ska ta och ringa till mitt fackliga förbund också och prata med dem. Lite konstigt att de tar in nytt folk hela tiden när vi sen inte får några tider. Jag som till och med jobbat ihop de timmar jag behöver för att få en tillsvidare anställning. Ska ändå in till dom och lämna mitt arbetsgivarintyg så då kanske man kan prata med någon där och höra vad de har att säga om det hela.

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)