Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

onsdag 21 november 2007
Kan bara inte låta bli att tänka. Jag hatar att gå till arbetsförmedlingen. Tänkte att jag redan nu ska ta och leta upp några jobb som jag kan tänka mig att ta, så kan jag säga det till dem imorgon. Då kanske de förstår att jag vill jobba, det är inte det som är problemet, utan att jag inte får jobba. De brukar annars vara så snabba att påpeka hur dålig man är när man inte sökt 1 000 000 jobb under en vecka. De bryr sig inte att man istället sökt 999 999 jobb. "Nää, du missade att söka ett jobb, så vi får meddela din a-kassa det."

Men jag ska försöka att inte tänka så mycket på det. Ska istället försöka se allting positivt. Hur man nu kan göra det när man ska in och prata med en massa idioter? Men som sagt, positivt tänkande var det. Jag har ju min älskade gubbe och det är det enda som räknas! Jag är lycklig! Jag har tak över huvudet, jag har två underbara hundar, tre underbara katter, en underbar familj som alltid ställer upp, fina vänner som finns i vått och torrt, en fungerande tvättmaskin, mat, kläder, ja jag skulle nog kunna rabbla upp massor här. Men ni fattar nog poängen ändå.

Som sagt en fungerande tvättmaskin har vi nu. Den andra slutade att fungera när jag skulle tvätta. Hade för mig att vår hyresvärd hade varit här och lagat den så när jag ringde honom lät han nästan irreterad och sa att det skulle komma en ny maskin, den kom igår. Nu har jag inte hunnit tvätta eftersom vi jobbade idag, men ska försöka hinna med det imorgon.

På tal om min hyresvärd. Han är inte riktigt klok han. Vi är bara sex lägenheter i detta huset och vi hade ett snabbt litet möte nere i tvättstugan för att komma överrens om hur vi skulle göra för att alla skulle vara nöjda och för att slippa skitsnack som annars blir. Vi kom överrens allihop, vi ville ha hit en torktumlare eftersom torkrummet inte fungerar som det ska. Tvätten torkar ju inte. Vi kom även överrens om att vi skulle ändra siffrorna på förråden eftersom det har blivit fel där, vi bor till exempel i lägenhet nummer två men har förrådsnummer fem. Det betyder att alla i huset har fel förråd, så hyrsvärden ville att vi skulle flytta runt alla våra grejer, men vi tyckte att vi kunde ändra nummrena så blir det inte lika mycket jobb, vissa av oss jobbar ju på dagarna och vill vara lediga på helgerna.
Men hyresvärden blev helt galen. Han hade varit här på gubbens födelsedag när vi var hos mamma och pappa, han hade gapat om att så kunde man faktiskt inte göra, vi hade ingen rätt att bestämma sådana saker. Han blev så sur att han sa till vår granne att hon inte behövde städa trapphuset längre som hon annars har till jobb att göra. Sen när det kom till diskussionen om en torktumlare så sa han bara tvärnej direkt.

- Det finns ett torkrum så det behövs ingen torktumlare.
En granne fortsatte att diskutera med honom,
- Men jag har hittat en torktumlare för 500 kronor, om jag köper den, kopplar du in den då?
- Nej det gör jag inte. Kläderna brukar bli förstörda i torktumlare.

Men herregud det är väl inte hans bekymmer om folk inte vet hur man använder en torktumlare? Jag är så trött på detta stället. Trodde faktiskt att det skulle bli bättre med en ny hyresvärd men han är ju fan värre än den gamla. Den gamla hyresvärden kunde man ju i alla fall diskutera med. Vi har i alla fall diskuterat om att gå med i hyresgästföreningen allihop. För jag satt och tänkte på en sak. Det här med torktumlare? Ska det inte finnas en torktumlare när man bor i lägenhet? Jag menar tvättningen betalar man ju i hyran eller? För jag skulle tvätta ett duntäcke här och sen när det var klart så slog det mig att det måste man ju torktumla, så då fick jag packa ihop det och åka hem till mamma och pappa med täcket. Ska man behöva göra så? Nästa gång ska jag lämna det på kemtvätt och skicka räkningen till hyresvärden. Där fick du ditt pucko!

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)