Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

lördag 24 november 2007
Nää nu mår hon sämre igen, stackarn. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Orkar inte med att se henne när hon är så dålig. Men vi ska i alla fall hem till mamma och pappa på en kopp kaffe senare. Pappa skulle bjuda på lite fika. Jag hoppas att Chippie i alla fall visar sig lite pigg när jag är där. Vill bara gråta. Pappa ringde och sa att vi nog inte skulle förvänta oss att hon lever så länge till, hon har nämligen slutat äta igen. Jag orkar inte.

På måndag ska vi jobba. Då ska jag ha mitt arbetsgivarintyg. Har bett K om det men svaret jag fick var ju "Vi får se om vi hinner". Av erfarenhet vet jag att det inte tar så lång tid att skriva ut ett sådant. De har i datorn hur mycket vi har jobbet. Det är bara att trycka på ett par knappar sen är det klart. De ska skriva ut ett till mig, ett till gubben och ett till lillebror. Hur svårt kan det vara?
Om det inte är klart på måndag så ska jag gå raka vägen in till R och be honom göra det. Men han har väl "inte tid" som vanligt. Det handlar egentligen om att han inte orkar med några idiotiska frågor eftersom han troligtvis inte vet svaret på dem. Då är det ju definitivt lättare att säga "Jag har inte tid". Men det funkar inte så på en arbetsplats. Man måste ta tjuren vid hornen och ta reda på svaret till frågan.
Men sånt har de "inte tid med" på min arbetsplats. Så då samlas det en massa frågor och funderingar och sen helt plötsligt måste de ta hand om allting på en gång, och då blir det helt plötsligt jobbigt.

Detta senario har de varit med om ett antal gånger nu och de lär sig ändå inte. Men det är inte mitt bekymer. Jag är inte chef på det j*vla stället, och det är jag glad för.

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)