Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

onsdag 22 augusti 2007
Jag vill leta upp ett annat jobb, men inte vilket som helst. Jag sitter ju inte i klistret just nu. Det var värre när jag tog detta jobbet, då var jag tvungen att ta något bara för att inte bli utan pengar. Men nu kan jag leta i lugn och ro. Jag vill ju som sagt jobba som personlig assistent men vill inte hamna där man inte trivs, utan det här med 6 månaders provanställning är ju alltid kanon, för då kan man ju se hur personkemin stämmer. Skulle man inte trivas då så har man ju jobbat ihop till en period på a-kassa också. Inte för att man strävar efter a-kassa, men det är ju in alla fall en säkerhet.

Idag lär mitt löekuvert komma gissar jag på. Tror att det är det som tanten som springer runt här sysslar med. Det är ju bara att hoppas. Jag ska ju få rekryteringsbonus på 2000 kronor. Sitter ju inte fel nu när man tagit två veckors obetald semester. Jag hoppas att vi får dagtider nästa vecka, det verkade så igår i alla fall. Men på det här stället så vet man aldrig vad som händer.

Idag sitter hundarna i bilen tills pappa kommer, han kommer om ca 5 minuter nu, men jag är orolig att de ska smita ut. Vi står ju precis intill ett åkeri, inte så roligt om de får för sig att smita. Skorpan är ju väldigt rädd för att vara ensam. Det kan bli ett problem sen om vi ska flytta och så. Men då får man bygga upp en ordentlig hundgård.

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)