Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

onsdag 3 februari 2010

Jag kanske ska börja blogga på Dalahavens, så ni får gärna kika in där om ni vill följa vårt liv här på dalahavens väg…

Idag hade vi föreläsningar från två stycken med funktionshinder. Killen hade en ovanlig muskel sjukdom och han satt i rullstol. Det var bara några stycken i sverige som hade just den sjukdomen. Vi fick prova att köra rullstol om vi ville men eftersom jag gjort det ett antal gånger innan så lät jag de som inte provat göra det.

Jag blev sugen på att prova lillebrors flickväns rullstol som liksom är typ en cykel. Lillebror sa att det skulle nog gå och ordna.

Den andra vi lyssnade på var en tjej som hade ADHD, med autismliknande drag, och vilket helvete hon gått igenom i skolan. Hon åt tabletter med metamfetamin i.

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)