Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

söndag 21 februari 2010

Idag har jag simmat och plaskat i badhuset. Jätterolig utbildning. Även om vi blev lite trötta på att först byta om och bada, sen bytte vi om och gick upp, för att sedan i plurret igen… Men ren är jag idag i alla fall.

Har hittat min kusin i Danmark på facebook. Jätteroligt. Har inte sett henne sen vi var på släktträff i Ljungby, och det är flera år sedan. Hon är nu 14 år och det är säkert tio år sedan vi träffades :P Hon berättade att hon hade två bröder, jag visste om att hon hade en bror men inte två… :D

På fredag är det begravning i Gammalstorps k:a, vår älskade granne gick bort den 7 februari. Jag och gubben är bjudna på begravningen, och igår var vi och beställde blommor. Alla i huset skulle vara med på det, även Skorpan. Nu ska jag bara ladda kameran så att jag kan ta bilder på blommorna. Jag skrev en dikt någon dag efter att jag fått reda på att hon gick bort. Här kommer den:

Vi förstod snabbt vilken
underbar människa du var
Tomrummet är stort
som du lämnat efter dig
All den kärlek du hade
lever kvar här
Du finns bland oss
vi glömmer dig aldrig
Det är en ära
att vi fick lära känna dig
Nu vill Gud ha tillbaka
sin ängel
Vi är glada att vi fick låna dig
av Honom

1 kommentar:

Hjulben sa...

Jättefin dikt!!!

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)