Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

onsdag 1 augusti 2007
Folk gnäller på att jag inte bloggar hela tiden. Men vad ska jag skriva ner? Ska jag uppdatera varje gång jag varit på dass eller? Det blir verkligen intressant läsning (*ironin flödar*).

Men det är ju inte alltid så lätt att uppdatera sin blogg när man har ett liv med jobb och familj. Jag kan inte tillbringa hela min privata tid framför datorn när jag inte gör något annat än just det på mitt jobb. Man blir ganska trött på att sitta vid datorn. Sen när man kommer hem måste man ju tillbringa sin tid lite med familjen. Sen behövs det diskas och laga mat och städa lite och kanske till och med tvätta en maskin.

Nu finns det ju en massa djur hemma hos oss. Hundarna Skorpan och Rocky, katterna Sally och Zlatan och snart en kattbebis vid namn Shakira.
Hunden Rocky kommer kanske att få byta familj, allt beroende på hur hans egentliga husse ser på allt. Vi skulle bara ha Rocky på prov från början eftersom hans husse jobbade väldigt mycket och nu har han börjat jobba ännu mer så då verkar det som om han får bo hos oss på heltid, men mina föräldrar tycker att det är jobbigt att passa båda hundarna på vardagarna när vi jobbar. Och vi har en kompis som gärna vill ta hand om honom eftersom hans barn vill ha hund att gå ut med och pyssla om. Men som sagt så beror allt på hur Rockys husse ser på det. Han ska i alla fall få komma och träffa honom.

Nu är gubbens lillebror nere på besök. Lite tråkigt att vi sitter här på jobbet just nu men vi slutar om 1½ timme så då får vi åka hem och umgås med honom. Jag kanske ska sätta mig en stund vid datorn och kolla mitt travian. Ett grymt roligt spel att fördriva tiden med är det. Kolla gärna själva på Travian! Om jag inte ska det så ska jag kolla min gladiator på Gladiatus!

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)