Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

söndag 26 augusti 2007
Idag har vi hjälpt mamma och pappa på DM i Pukavik. Gubben kokte korv som jag och H sedan sålde. Vi fick in en del pengar, vilket kan behövas till föreningen. Det var lite synd på vädret. Ska väl inte klaga egentligen, men precis när alla skulle ha lunch så kom det lite regn, när de sedan skulle börja spela igen så slutade det att regna. Lite synd ju.

Nu har vi varit på fest nere på Alholmen, jättekul. Vi träffade K och F, och det var ju inte igår, så det var najjs. Innan träffade man ju dem ganska ofta. Träffade även J och A, och deras 2,5 månaders son, han var riktigt söt (men ändå lik sin pappa) ;o)

Sen har jag har sjungit karaoke tillsammans med Paul Lötberg, han från idol! Vilken grej alltså. Och inte en droppe drack jag ;o) Vi sjöng Yesterday! Först sjöng jag i en för hög ton men inte lätt nu när man inte sjungit på länge. Jag ville att gubben och lillebror skulle sjunga med men de vågade inte.
När vi flyttade inomhus på grund av alla mygg så skulle tydligen alla tjejerna upp och sjunga, vi sjöng "Främling" och det lät faktiskt jättebra :) Killarna kom upp efter det och då sjöng de "Leende guldbruna ögon" vilket inte lät lika bra! Men sen fick alla barnen gå upp och sjunga "Här kommer Pippi Långstrump"

Men när gubben och lillebror hade druckit några öl och en varsin whiskey så gick det bra att sjunga, vi sjöng "Can't help falling in love with you" och jag tyckte att det lät kanon. Jag hittade rätt toner direkt och jag vet sen innan att min och lillebrors röst passar ihop, speciellt till den låten, den har vi sjungit innan!

Nu ska jag i alla fal sova lite, ska ta med mig Skorpan och krypa ner under täcket!
Godnatt Sverige!

0 kommentar:

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)