Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

fredag 17 augusti 2007
Förra sommaren var vi på "semester" på gotland. Det var fantastiskt roligt, jag gör det gärna igen. Men den gången vill jag bara åka med familjen. Tänkte lägga ut lite fina bilder från vår "semester". Anledningen till att jag inte vill kalla det en riktig semester är för att vi egentligen var med mamma när hon tävlade.

Gubben köpte en häftig gotländsk t-shirt som det stod "Jobbe? Naj, semesta" på.



Jag i bilen

Ett får, jag var bara tvungen att ta en
bild på det när vi hade varit i Lummelundagrottan


Och vad är gotland utan sina raukar? Så vi åkte ut till ett underbart ställe för att äta fisk och kolla på raukar. Jag tror att rauken vi skulle kolla på hette "Jungfruklinten"



På väg mot en rauken såg vi det här. Det är typ "mini
raukar" som man får bygga upp själv om man vill

Självklart var jag och gubben tvungna att bygga
upp en egen, visserligen blev den inte så stor

Så här gör havet med naturen. Ganska häftigt´
att det blir som lager efter lager.

Så här fint är det nedanför rauken. Kändes inte
som om man var i Sverige precis med det blåa vattnet.

Sedan kollade vi på raukar, det måste man
ju göra på gotland. Verkligen en häftig upplevelse.


Tyvärr fick jag inte med mig min kamera in i lummelundagrottan, men de bilderna tog pappa istället. Så de får jag ta och lägga ut en annan dag.

Foto: Anette Hansen

1 kommentar:

Anonym sa...

va fina bilder.. själv har det bara blivit att vara hemma under denna semestern..

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)