Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

fredag 19 oktober 2007
Kan man bli trött för mindre eller?

Högg tag i chefen innan han skulle gå nu och frågade om vi skulle diskutera det här med fast anställning på måndag. Men han verkade inte så glad över att jag frågade honom om det. Han hade nog hoppats på att jag var som alla andra på detta jobbet som inte har en aning om hur arbetslivet ser ut och som inte vet något, som man kan lura hit och dit. "Ja, vi kan ju diskutera det i alla fall. Vi måste ju komma igång med allt och så." Men herregud, jag har jobbat det man ska för att få en fast anställning, då kan han inte göra så mycket annat, om han inte vill sparka mig såklart. Men då slipper jag detta förbannade jobbet i alla fall, dessutom får jag a-kassa med bara 5 dagars karens istället för 45 dagar om jag skulle säga upp mig själv. Men jag vill ju ha ett jobb nu fram tills det att jag hittar ett annat jobb. Får jag veta att jag blir anställd någon annan stans så säger jag upp mig själv och tar någon månad "ledigt" fast med a-kassa. Fast det är klart då hinner jag inte få någon a-kassa eftersom jag får 45 dagar karens. Åhh jag hatar att jobba här, blir snart galen.

Men det är klart, jag har ju sålt lite sämre på sista tiden, inte konstigt om han vill sparka mig.
- Hej! Nu vill jag veta om det är så att jag får någon tillsvidareanställning eller om du tänker sparka mig?
- Va?
- Ja, nu är det så att jag jobbat ihop de timmar jag behöver, så då är det upp till dig om jag ska fortsätta att jobba här!
- Men vi måste diskutera, bla bla bla bla bla bla bla bla bla.......
- Du har två val, antingen så får jag en tillsvidare anställning eller så sparkar du mig. Ditt val! Väljer du ingenting alls så får facket något att jobba med! Ha en trevlig dag!


Sitter på ett projekt som är någorlunda roligt idag i alla fall. Skönt nu när man varit hemma ett par dagar, jag hade inte orkat suttit på CH. Usch vad ska jag göra på måndag då när vi ska sitta på CH, då får jag någon usel 5 minuters utbildning som de andra hade igår hela dagen. Kommmer kännas som om jag är ny igen. Usch.

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)