Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

måndag 8 oktober 2007
Man jobbar och jobbar, och vad får man för det? Egentligen ingenting. Möjligtvis a-kasse dagar. Jag vill ha ett annat jobb faktiskt, men jag tänker inte säga upp mig på detta jobbet förens det är klart med ett nytt jobb. Jag vill ju inte sitta utan jobb. Vill inte vara arbetslös i detta samhället Reinfeldt har skapat.
Hörde en debatt med honom och Mona Sahlin igår. Jag måste säga att Reinfeldt inte har alla hönsen hemma, han påstod att i det samhället som socialdemokraterna skapat så blev de rika, rikare och de fattiga ännu fattigare. Hur tänker människan egentligen? Det är ju just så som han har skapat det.
Även om det tar emot måste jag erkänna att Reinfeldt faktiskt hade rätt i en sak, och det var att de som går på "aktivitetsstöd" eller som det nu heter "Jobb- och utbildnings garantin" ska fortfarande räknas som arbetslösa. Det ska inte bara vara ett sätt att få statistiken att se bra ut. Är man arbetslös så är man inget annat. Jobb- och utbildnings garantin är ingen garanti på att man får jobb. Så egentligen är det fel namn.
Skulle det vara val nu igen så skulle jag nog rösta likadant som jag gjorde i valet (ett mindre parti). Men egentligen skulle man ju rösta på socialdemokraterna bara för att slippa Reinfeldt. Men så ska man ju inte behöva göra. Jag vet flera personer som sagt till mig att man inte ska göra så som jag gör, "man ska rösta på socialdemokraterna eller moderaterna". Men jag tänker inte vara som alla andra. Demokrati handlar väl om att man får välja fritt? Varför har vi så många partier om man inte får rösta på det man vill? Ska man rösta som mamma och pappa gör bara för att man inte vågar gå sin egen väg? Nej nej, jag röstar på det jag vill och kommer alltid att göra det. Ingen annan som kan välja åt mig.

Igår blev det pizza, gubben blev glad. Han fick sin vilja igenom! Men det är klart jag måste ju ge med mig lite nu när jag fick köpa ny, fin väska!
Idag vet jag inte vad som händer. Slutar klockan fyra. Tror jag ska hem och hämta hundarna och våra datorer hos mamma och pappa, sen ska jag hem och städa. Jag måste verkligen göra det nu. Tror till och med att jag ska ta och slänga in två tre maskiner tvätt som jag kan hänga i lägenheten på min tvättställning. Har ju egentligen jättemycket tvätt som jag ska tvätta, men tyvärr har vi ingen torktumlare i tvättstugan. Har sagt till hyresvärden att jag vill ha en torktumlare, men det verkar inte som om det kommer. Tror jag ska ta och leta upp om det är någon som skänker en torktumlare för då kan han ju bara åka och hämta. För jag misstänker att det är pengar som är stora problemet eftersom han ganska precis köpt fastigheten.

Nu har vi snart lunch, har suttit och skrivit ett tag, har tagit några samtal i mellan skrivandet. Just nu ringer vi till företag. Det är något av det tråkigaste jag någonsin har gjort. Men det är väl bara att bita ihop och fortsätta. Jag får ju vara glad att jag får lön i slutet av månaden. Kanske det blir en dubbel lön också, sitter ju inte helt fel. Då kan man betala av sina skulder och kanske samtidigt gå in någonstans och kolla upp om man kan få ett huslån och sådär. Hade gärna flyttat in i hus nu, det hade varit så skönt. Har lite planer på att köpa mammas och pappas hus. Mamma har ju problem med att gå i trappor och så, så de vill flytta in till en lägenhet. Det hade ju varit synd och sälja huset till vem som helst. Så då kanske vi ska köpa det. Jag har ju även lite planer på ombyggnad och hur det kommer att se ut efter det. Jag vill bygga om toaletten så att man får in dusch och tvättmaskin där. Köket vill jag också ha ombyggt men det lämnar jag över till kocken! Sen vet jag precis hur jag vill att vardagsrummet ska se ut. Men det får bli en hemlighet.

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)