Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

söndag 28 oktober 2007
Ja nu sitter jag här på jobbet igen. Det är så trist. Visserligen får jag sitta på mitt favvo projekt, men jag är ganska trött på det här ändå. Funderar på att tacka nej till fast anställning ändå, vill gärna hitta ett annat jobb som man faktiskt trivs på. Är det inte det, det egentligen handlar om?

Sitter även på travian och försöker kämpa mig upp på första platsen igen i alliansen. Det är en som precis har gått om mig, och det gör mig galen. Sen blir jag anfallen hela tiden av några jävla idioter. Dom ska bara vänta tills jag har en trupp som heter duga, då kan de komma och anfalla mig, då dör deras trupp garanterat.

Nu har bokhyllan och TV:n kommit på plats där hemma. Det känns skönt. Höll på hela kvällen igår innan man snubbladener i sängen av utmattning. Alla sladdar är fint dragna bakom bokhyllan, det blir inte lika roligt om man behöver byta ut någon kabel eller så, men det får man ta då istället. Det enda vi inte darigt bakom hyllan är antennkabeln, som vi fick av pappa, den hänger just nu framför allting. Men den ska bakom den också.
Så nu är det mest en massa småplock kvar, det är skönt, för det är sådant jag själv kan fixa. Att flytta bokhyllan var ju lixom inget jag klarade av själv, var ju tvungen att ha hjälp. Men nu ska bordet, min sekretär, (eller vad det heter) och en liten hylla på plats. Sen ska det städas i köket, sovrummet och toaletten. Vill ha det fint nu. Hade tänkt fråga mamma och pappa om jag får låna deras tvättmaskin och torktumlare till helgen, så jag kan tvätta alla våra kläder. Vi har ju ingen torktumlare i vår tvättstuga, och då blir det svårt att hinna med, jag har ju ganska mycket tvätt.Så om du läser nu mamma så får du vara beredd på att vi kommer till helgen och ockuperar er källare.

Jag vill spela The Sims 2 på min dator, men jag vet inte om den pallar det. Det hade varit skoj. Men men, hinner ändå inte med sånt nu när det ser ut som det gör hemma.

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)