Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

tisdag 6 oktober 2009

Ja nu är det bara två dagar kvar tills kryssningen. Vi ska köra egen bil till Stockholm för det strulade med honom vi skulle ha åkt med. Det blir billigast med egen bil, för annars ville de att vi skulle ta tåget och då skulle jag stå för min biljett själv och det är 825 kronor, enkel resa, ganska mycket när man inte har så mycket pengar. Gubbens biljett skulle dom ju betala men vi hade ju ändå varit tvungna att lägga ut för den först, och då hade det varit lite kris i  ekonomin ett tag. Nu tar vi egen bil och det betalar dom, då kan vi tanka med bensinkortet, så då behöver vi inte lägga ut något.

Visst skulle jag ju kunna stanna hemma, men det är ändå så skönt att komma iväg, även om det bara är två dagar man är iväg. Sen har jag ju sett fram emot denna resan ett tag..
Fast jag har lite planer för helgen också. *hemligt* ;)

Vi ska ta med oss kameran och ta lite bilder, nu har vi ju köpt ett gigantiskt minneskort till den så då kan man ju ta lite bilder på allt möjligt.

Nej nu ska jag försöka få lillebror att vakna så att vi kan åka iväg på lite sightseeing i blekinge ;)
Nej vi ska till Olofström och lämna böcker. Sen blir det in till Sölvesborg för att hämta bilderna som ska vara klara idag :D
Sen behöver jag köpa kattmat också, Sally äter ju för flera stycken nu…

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)