Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

måndag 12 oktober 2009

Nu har jag så ont att jag knappt orkar sitta upp. Jag har tagit en värktablett och hoppas på att den sätter igång med en jädra fart. Men har i alla fall planerat in att jag ska bädda ner mig i soffan och titta lite på TV.

Ja nu är vi hemkomna, torsdagen gick ju mest åt att sitta i bilen, så även söndagen. Det tar tid att åka långt.

Torsdagen
Torsdagen började med att vi plockade upp Lagge i Sölvesborg och började vår resa till Stockholm. Resan gick bra tills vi kom in i Stockholm. Gubben hade skrivit ut vägbeskrivningar som jag hade framför mig. Trots detta så körde vi fel, vi hamnade på brommaplan, vilket vi inte skulle. Där stannade vi på en mack och fick en ny vägbeskrivning därifrån, men efter ett tag så hade vi kört helt vilse och hade inte en aning om vart vi var, eller vilket håll vi skulle åka. Till slut fick vi tag i Bosse som har kört lastbil i Stockholm som guidade oss ut ur smeten. Till slut anlände vi till Värtahamnen och kunde checka in.

Efter en stunds stillastående på terminalen kunde vi då till slut stiga på båten och leta upp vår hytt. Vi fick en premium hytt med dubbelsäng och fönster. Den var riktigt mysig faktiskt. Vi lämnade av vårt bagage och gick upp till vinbaren där de andra hade riggat upp den tillfälliga shopen.

Vi drack lite från baren under tiden.

Fredagen
På fredagen kände man sig ganska slö. Det blev lite frukost i kaféet. Vi tog varsin pastasallad, gubben tog en kopp te och jag tog en kopp kaffe.

Sen drog vi ner till taxfreen och köpte med oss lite grejer. Cigaretter, jägermeister, smirnoff vodka och smirnoff ice på burk.

Efter det var det då shopen som gällde igen.

Gubben hade ju fått matbiljetter till båten, som man då egentligen ska använda i buffen, men då skulle jag betala själv för buffen som inte är speciellt billig. Men under förra resan kom vi ju på att man kunde använda biljetterna i de andra restaurangerna och betala med, så då gjorde vi det och beställde tillsammans så att biljetten täckte upp för nästan allt.

Båten la till och vi klev av, vi hjälpte till att packa bilen som skulle ner till Norje och sen begav vi oss till vår bil som stod på långtidsparkeringen.

Jag var ju lite hemlig i bloggen här om vad som skulle hända i helgen, men det vara bara för att vi överraskade gubbens familj, det är ju inte så ofta vi är där, det blir mest till jul eller nyår. Så nu när vi ändå var i Stockholm, bara 20 mil ifrån dom, och hade hela helgen på oss, så passade vi på att hälsa på. Bara 20 mil låter kanske lite konstigt men vi har i normala fall 50 mil till dom, och det är inget man bara åker över helgen.

Lördagen
På lördagsmorgonen åt vi lite frukost och begav oss sen till gubbens mamma för att överraska henne. När hon öppnade dörren så såg hon ut som en fågelholk och sa “Ni ska ju vara i Stockholm, vad gör ni här?” Hon var jätteglad att vi kom och överraskade, och överraskad var precis vad hon blev.
Så efter en liten stunds fikande så gick vi till skolan och lekte, det blev min favorit, åka linbana.

Sen blev det pizza och fika hemma hos gubbens pappa. Vi kollade på “Män som hatar kvinnor” och “Johan Falk”.

Söndagen
Söndagen satt vi i bilen nästan hela dagen, då var det ju dags att köra alla 50 mil hem igen.

Mamma och pappa passade våra djur när vi var iväg. Sally har inte fått några kattungar än, undrar när hon hade tänkt att få dom. Just nu ligger hon och sover bredvid mig. Jag var lite orolig för hur det skulle gå när hon var hemma hos mamma och pappa, eftersom hon är en väldigt speciell kissekatt. Men det hade gått bra, förutom lite fräsande här och där.

Nu ska jag lägga in bilder från båten i datorn och se om det blev nån bra bild som jag kan lägga upp.

Det blev ett långt inlägg, men så blir det ju eftersom jag inte bloggat någonting under helgen. Nu har i alla fall den värsta värken släppt så då kan jag sitta en stund vid datorn och hänga!

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)