Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

fredag 25 september 2009

Igår vad jag, gubben och lillebror på Mjällbys match. Vi stod i klacken och vrålade så idag har jag lite ont i halsen. Det var fantastiskt roligt, det glömmer man inte i första taget. Till och med gubben vrålade som egentligen inte gillar fotboll.

Grannen var nere och hämtade de sista luckorna idag, nu är det bara en låda kvar som vi ska ta upp sen, men den får sitta kvar ett par dagar till. Jag sa till grannen att vi hade varit på fotboll igår och att vi hade vrålat. Då sa han “Jaha, så helt plötsligt gillar man fotboll"?” Ja men herregud, jag har alltid gillat fotboll. Jag är ingen fantast men jag tycker man ska hålla på sitt hemmalag!

Jag vill i alla fall säga grattis till Mjällby AIF!

Välkomna till Allsvenskan 2010!

S1051415

S1051434

1 kommentar:

Craxyknas sa...

Du har så rätt, det har varit dåligt med information alltså. Men samtidigt kanske man får ta sig i kragen och leta upp lite på egen hand också. Men det behövs ju att både partierna och Svenska kyrkans medlemmar anstränger sig lite så kan man mötas på mitten. Och där har nog partierna varit lite dåliga på det, det har du så rätt i.

Det är lite dåligt kan man tycka, det har du rätt i. Men man kan ju alltid rösta blankt. Det signalerar till valberedelsen att det inte fanns något parti som föll dig i smaken. Så då kanske de göra något åt det till nästa val. Sen fanns det ju fler partier att rösta i Kyrkomötet och Stiftsfullmäktige, och där hade vi verkligen behövt din röst.

Kul att du kommenterade, tack! :)

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)