Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

måndag 28 september 2009
Ja nu har jag glömt bort att blogga igen. I helgen hade vi grannen på besök, han kom innan vi hade vaknat och ville börja måla, men jag sa att vi precis hade vaknat, så då tyckte han att vi kunde få lite lugn och ro. Gubben gjorde en kalasfrukost med kokta ägg och jag gjorde te och kaffe. Målat blev det ju sen, och efter att vi målat klart stängde vi dörren till köket och åkte och lämnade Skorpan och Rocky hos mamma och pappa.

Igår bestämde vi oss för att hämta pizza. Vi gjorde oss klara och gick ut, men när gubben slog igen dörren så undrade han om jag hade nycklar med mig..... Vi hade låst oss ute. Ingen fara tänkte jag eftersom granntanten har nyckel, men hon var ju naturligtvis inte hemma. Först tänkte vi sitta ner och vänta på att hon skulle komma hem, men vi visste ju inte var hon var, så det kunde ju ta lång tid. På garagenedfarten låg det en stege och jag hade insett att vädringsfönstret i sovrummet var öppet, så gubben fick klämma igenom sig där. Så nog händer det mycket på dalahavens väg.....

Efter pizzan åkte vi till mamma och pappa och hämtade hem hundarna. Vi kollade på Kommisarien och havet, och efter det bestämnde vi oss för att krypa ner i sängen.

Idag har jag diskat och plockat lite i köket. Det har ju inte gått att göra så mycket där så länge vi inte var klara med målandet.

Just nu sitter jag på mötesplatsen i Sölvesborg och väntar på att min handledare, elöler vad det nu är, ska luncha klart så att vi kan bli klara, så att jag kommer hem.

Ha en bra dag så hörs vi igen!

1 kommentar:

Carina sa...

Hade velat se Christer ta sig in genom fönstret...

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)