Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

måndag 21 september 2009

Idag kom grannen ner. Han ville börja på att måla taket. Från början var det sagt att han skulle måla taket först av allt men det vet ju ni som följer min blogg att så blev det ju inte.
Gubben och grannen pratade i helgen om att måla taket, men gubben skulle ta hem lite tjockt papper och lägga på golvet så att det inte blir färg där, men han kunde väl inte vänta på det. Så nu har jag fått täcka allt utom golvet med tidningspapper (IGEN!) och hoppas att han inte kommer för att måla taket förens imorgon när gubben har fått hem de där papprena till golvet. Eller imorgon ska ju inte jag vara hemma, så då vet jag inte om jag vill att han kommer ner.

Grannen hade nog känt av mina negativa vibbar för han hade sagt till gubben att han inte trodde att jag ville få detta gjort men så är det ju inte. Jag vill ju bara att det ska bli ordentligt gjort. Annars kan jag ju göra det själv. Han hade även sagt att han tyckte att jag var lat, men då hade gubben blivit arg på honom och försvarat mig. Jag älskar dig min prins!

Nej nu ska jag se om jag hinner dricka en kopp kaffe!

2 kommentar:

Carina sa...

heja Christer som står bakom dig.
trodde token verkligen att han skulle hålla med honom..

Malin sa...

nej, Svenne bor hos mams och paps...jättekul att du ska komma. :)

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)