Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

tisdag 11 november 2008
Jag har verkligen världens snällaste hund. Jag gav henne och katterna mat nyss och då åt Skorpan ett par tuggor sen tittade hon på mig och viftade med svansen, så gjorde hon ett par gånger till. Hon har absolut inga aggressionsproblem den hunden. Vad skönt att man lyckats uppfostra en hund så perfekt utan att gå på en massa kurser och så. Jag vet inte om man behöver alla dessa lydnadskurser när man ska ha en sällskapshund. Jag vet att min pappa och jag var på valpkurs med Chippie när hon var liten, och den kursen kan jag minnas var bra, för det var lite inkallning och lite annat som kan vara bra att kunna när hundarna är små.

Det enda problemet som finns med min hund är att hon inte kan vara själv här hemma, i bilen är det inga problem. Vi får vara glada att mamma och pappa är så snälla att de vill ta hand om henne när vi åker iväg på något. Annars har vi grannen, hon och Skorpan har så roligt ihop och Skorpan älskar henne så där får hon också vara ibland. Det enda problemet när hon är där det är att hon blir lite bortskämd men det får man ju ta.

Skorpan har ju till och med varit hos polisen en gång, och då avläste de hennes chip. Då skulle tydligen Skorpan varit uppe hos en granne och ätit upp deras höns, men det tror jag inte en sekund på. Jag tror det var deras egen hund för han är mer livlig än vad Skorpan är. De ringde och klagade, för att Skorpan kom upp till dom, men det kanske inte är så konstigt när deras egen hund var nere och "hämtade" Skorpan. Men efter det så höll jag extra stor koll på Skorpan så hon inte skulle springa upp där, och vem tror ni var på vår tomt och hälsade på nästan dagligen?

1 kommentar:

Nilla sa...

Hej Nette

Ja, visst är hon för go´ den "lilla Skorpan". Just nu ligger hon här bakom mig och sover.

Kram från
Mamma

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)